Onze merken

Vragen? Telefonisch bestellen?
Bel Ida Verberne
06 10 88 33 83
Of stuur ons een email

Gemakkelijk, veilig en snel
betalen bij Equismart

Lees meer

Uw bestelling wordt
verzonden met DPD

Lees meer

FAQ

Hieronder geven wij zo volledig mogelijk antwoord op mogelijke vragen.

Staat jouw vraag of antwoord er niet tussen?

Stuur dan gerust een email en wij proberen je binnen enkele uren antwoord te geven.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen op Equismart?

Om een bestelling te plaatsen selecteer je de producten die je graag wilt bestellen. Wanneer deze keuze is gemaakt en je verder gaat met "bestellen", dan wordt gevraagd in te loggen met je eigen account of een nieuw account aan te maken. Weet je je account niet meer, maar dan gewoon een nieuwe aan.

 

Je kunt dan kiezen voor standaard verzending of afhaling in Westerhoven.

Wanneer voor standaard verzending wordt gekozen, en de bestelling is voor 12 uur gedaan, dan wordt de order in principe dezelfde dag verwerkt en de volgende dag geleverd.

Het is echter ook mogelijk een alternatieve datum te kiezen omdat deze wellicht beter uitkomt.

Krijg ik korting wanneer ik meerdere dekens bestel?

Heb je meerdere dekens nodig, neem dan even contact met ons op indien het geen staldekens betreft. Wij bekijken dan of we een korting kunnen geven op de bestelling 

 

Voor staldekens hanteren wij staffelprijzen. Deze prijzen worden vermeld bij de producten onder "stalprijzen". 

 

Om een bestelling te plaatsen van bijv. 18 staldekens wordt 1x gekozen voor "maat 10" en 8x voor "maat 10+". Voor alle dekens geldt dan dezelfde prijs.

Vervolgbestellingen kunnen ook profiteren van dezelfde prijs door dan bijv. 4x "maat 10+" te kiezen.

 

Hiervoor is geen speciale (inlog)code nodig, maar uiteraard zullen wij wel controleren of de gekozen prijs terecht is.

 

Vergeet in het opmerkingenveld niet te vermelden welke maten nodig zijn.

 

Voor onze andere dekens is het ook mogelijk een korting te krijgen bij grotere aantallen. Het beste is dan even contact op te nemen (per mail of telefonisch) om de wensen kenbaar te maken. Uiteraard kunnen we ook altijd gebeld worden voor andere vragen.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Equismart biedt diverse veilige betalingsmogelijkheden:
 

  • Betaling via IDEAL. Dit is een betaalservice van de volgende banken: ABN Amro, Rabobank, ING, SNS, Fortis, Friesland Bank, Triodos en de ASN Bank.

  

  • Betaling via PayPal is mogelijk. Dit is nog niet geintregreerd in de webshop, maar meld bij de opmerkingen dat je met PayPal wilt betalen en wij laten weten wat de mogelijkheden zijn.. Er dient rekening te worden gehouden met een toeslag van minimaal € 10.

 

  • Vooruitbetaling op ons rekeningnummer. Na bestelling ontvang je een email met alle gegevens.                          Na ontvangst van de betaling wordt de bestelling verzonden.

 

  • Onder rembours. Hierbij wordt aan de chauffeur van DPD of UPS betaald bij aflevering.

          Hiervoor geldt een toeslag van € 10.

 

  • Contante betaling of PIN bij afhaling op ons adres of op een van de wedstrijden/beurzen waar Dominick aanwezig is. Vermeld dan in het opmerkingenveld waar en wanneer je de bestelling wilt komen halen. Zie voor data de agenda op www.dominick.nl. 
     
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen en/of annuleren?

Omdat wij proberen de bestelling direct te verwerken is het het beste om per mail of telefonisch even contact op te nemen over de wijziging. Wij geven dan aan wat op dat moment de beste oplossing is.

Mocht de bestelling al verzonden zijn en je wilt annuleren, dan kan de order geretourneerd worden. Verzendkosten zijn dan voor eigen rekening. Wij zullen het factuurbedrag zo spoedig mogelijk overmaken.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

In principe hebben wij alle producten op voorraad en kunnen wij deze binnen enkele dagen uitleveren. Mochten wij een product niet voorradig hebben, dan laten wij dat per email even weten met de verwachte levertijd.

Welke verzendkosten worden in rekening gebracht?

Afhankelijk van de ordergrootte worden verzendkosten in rekening gebracht.

 

Bestellingen boven de € 100 worden franco geleverd binnen Nederland en België. Daaronder geldt een bijdrage in de verzendkosten van € 7,50.

 

Voor betaling met PayPal wordt een toeslag gevraagd. Voorlopig afhankelijk van de bestelde producten en orderbedrag.

 

Wanneer de bestelling onder rembours moet worden verzonden, dan geldt een toeslag van € 10.

 

 

 

Kan ik een ander afleveradres opgeven?

Ben je niet veel thuis, dan is een alternatief afleveradres geen slecht idee. Een ander afleveradres kan vermeld worden in het opmerkingenveld. Wij zorgen dan dat het pakketje bijv. op je werk of op stal afgeleverd wordt.

Kan ik een bestelling retourneren?

Mocht een bestelling niet naar wens zijn, omdat bijv. de maat niet goed is, dan kan dit altijd geretourneerd worden. De verzendkosten hiervoor zijn echter wel voor eigen rekening.

Als je wilt ruilen voor een andere maat of ander model, dan verzenden wij het nieuwe product kosteloos. 

 

Geld terug kan natuurlijk ook, maar bij aanbiedingen zijn wij helaas genoodzaakt € 10 kosten in rekening te brengen.

Waarom dit verschil?

De adviesprijzen zijn gebaseerd op onze vaste en variabele kosten en daarin zitten ook onvoorziene kosten verrekend. Bij speciale aanbiedingen hebben wij een veel kleinere marge en kunnen we deze onvoorziene kosten niet meer verrekenen. Natuurlijk begrijpen we dat je dan kosten hebt gemaakt terwijl je geen product hebt, maar dat zou je bij een winkel ook hebben. Indirect maak je ook kosten om 2x naar een winkel te gaan.

Hoe gebruik ik mijn cadeau- of tegoedbon?

Heb je op een wedstrijd een tegoedbon gewonnen?

Of heb je met de feestdagen een cadeaubon gekregen? Proficiat.

 

Je kunt de bon gebruiken voor poducten en diensten van Dominick en Limpia. Helaas kunnen we ze niet accepteren voor Dominick Rental en de andere merken binnen Equismart.

 

De bon kan ten gelde worden gemaakt door bij het plaatsen van je bestelling in het opmerkingenveld de code en waarde te vermelden en bij betaling te kiezen voor "overmaken". Per mail ontvang je een bevestiging met het verzoek de betaling te voldoen. Op het totaalbedrag mag je zelf het tegoed in mindering brengen.

 

Helaas kunnen wij dit nog niet automatisch verwerken.

Hoe weet ik welke maat Dominick deken ik nodig heb?

Dit kan wel eens lastig zijn omdat ieder paard anders is van bouw en ieder model deken ook weer iets anders valt. Hieronder geven we een richtlijn. Met daarbij de opmerking dat de Lite en Polo wat kleiner uitvallen en de Airtop weer wat ruimer.

XS    1.40 - 1.50

S      1.48 - 1.62

M    1.60 - 1.66

L      1.64 - 1.72

XL   1.69 <

 

Let wel: een kleine bespierde Quarter kan wel eens dezelfde maat hebben als een wat groter maar rank dressuurpaard. En bijv. de Polo valt kleiner uit dan de Combi.

Bij twijfel gewoon even bellen of mailen. Het is ook mogelijk 2 dekens te bestellen om rustig te passen. De deken die niet goed is kan dan gewoon teruggestuurd worden. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Het teveel betaalde bedrag wordt binnen enkele dagen gerestitueerd.

Hoe neem ik contact op?

Via de website kunnen de verschillende producten besteld worden. Zijn er echter vragen, opmerkingen of bijzonderheden, dan is het altijd mogelijk telefonisch, per mail of via het contactformulier contact met ons op te nemen. Links in het scherm staan hiervoor de gegevens, of kijk onder "contact".

 

Wij hebben geen vaste openingstijden. Een bezoekje is altijd welkom, maar meld dit vooraf even voor de zekerheid. Dit voorkomt teleurstellingen.

 

Ons adres:

Lange Akkers 34

Westerhoven

06-10883383

info@dominick.nl

Vragen over Dominick Rental

Wanneer is huren voor mij interessant?

Heb je een jong paard wat nog flink in de groei is, of heb je van iemand een paard in training die een goede deken moet hebben of wil je eens een Dominick deken uitproberen? Dan is het interessant om een deken te huren.

 

Wat is de minimale huurperiode?

Een nieuwe deken moet minimaal voor 5 maanden gehuurd worden, een gebruikte deken kan al voor 2 maanden gehuurd worden.

 

Zijn er nog bijkomende kosten?

Bij bestellingen onder de € 100 worden € 7,50 in rekening gebracht. Dit is een bijdrage in de order- en verzendkosten die wij maken. Ook bij verlenging zijn deze kosten van toepassing.

Daarnaast is het mogelijk een verzekering af te sluiten om onverwachte hoge reparatiekosten te voorkomen. Deze verzekering kost eenmalig € 5.

 

Kan ik de deken tussentijds (laten) wassen?

Het is mogelijk om de deken door ons te laten wassen. Plaats dan een bestelling onder "Dominick Rental", stuur de deken naar ons op, wij wassen en herstellen eventueel de deken en je betaalt alleen de verzendkosten. Dekens mogen absoluut niet zelf met een hoge druk reiniger gereinigd worden. Dit is slecht voor de structuur van de deken en eventuele schade hierdoor zal in rekening worden gebracht bij de huurder.

 

Mijn deken heeft bijv. een kapotte sluiting. Wat te doen?

Plaats een bestelling onder "Dominick Rental", stuur de deken naar ons op, wij wassen en herstellen de deken en je betaalt alleen de verzendkosten. .

 

Wanneer moet ik de deken terugsturen na de huurperiode?

Als de huurperiode bijna voorbij is, dan ontvang je een week van te voren van ons een berichtje. De deken dient dan binnen 2 weken bij ons afgeleverd te worden. Bewaar goed het verzendbewijs. Je bent zelf echter ook verantwoordelijk voor het bijhouden van de einddatum.

 

Wat als ik de deken na de huurperiode nog nodig heb?

Mocht je de deken langere tijd nodig hebben, dan is het mogelijk om extra maanden te huren. Hiervoor kan een bestelling geplaatst worden. Hiervoor worden € 7,50 rderkosten in rekening gebracht.

Ook is het mogelijk om de deken alsnog aan te schaffen. Als richtlijn kan het volgende gehanteerd worden: verkoopprijs x 115% -/- betaalde huur.

Vragen over Ivanhoe Horse Equipment

1. Wanneer moet ik beginnen met de eczeemdeken?
Ga na wanneer het eczeem het afgelopen jaar begon en probeer dit jaar die periode voor te zijn door de deken tijdig te gebruiken. Tracht dus voorafgaand aan het eczeemseizoen al gebruik te maken van de deken. Gebruik van de deken terwijl het paard al aan het schuren is, levert geen ideale situatie op.

Houd er echter rekening mee dat het weer en de conditie van het paard van invloed kunnen zijn op de beginperiode van het eczeem. Als niet precies bekend is wanneer het eczeem het afgelopen jaar begon, houd het paard dan goed in de gaten. Zodra het schuren, jeuken en rollen begint, is het belangrijk de deken direct aan te doen.

2. Wat moet ik doen als mijn paard de eczeemdeken (voor de eerste keer) aanheeft?
Als het paard voor de eerste keer een eczeemdeken draagt, is het belangrijk dat het paard de eerste dagen goed in de gaten wordt gehouden. Loop een stukje samen met het paard meteen nadat het zijn of haar nieuwe outfit draagt. Het paard moet aan de deken wennen en deze accepteren. Normaal gesproken is het paard snel gewend aan de deken, ervaart het zelfs als een 'bevrijding' de deken te kunnen dragen: eindelijk verlost van de vliegen!

3. Waar moet ik rekening mee houden wanneer mijn paard een eczeemdeken draagt?
Van belang is dat de wei en de accommodatie van het paard zoveel mogelijk ontdaan worden van zaken waar de deken aan kan blijven hangen, waardoor bijvoorbeeld scheuren ontstaan. Daarnaast is het belangrijk dat minimaal één maal per dag wordt nagegaan of de deken nog goed zit. Haal het paard regelmatig onder de deken vandaan, even frisse lucht is altijd fijn voor het paard (zie ook vraag 6)! Let op dat er geen stukken band en of riempjes los blijven hangen aan de deken na dat alle gespen en banden correct zijn bevestigd. U kunt de eventuele "overtollige" stukken band en/of riempjes om het gebruikte band heen wikkelen.

4. Hoe reageren andere paarden op een paard dat de eczeemdeken draagt?
Ieder paard en elke kudde is uniek, de reacties kunnen dus verschillend zijn. Vaak gaat het echter als volgt: de meeste paarden in een kudde komen even kijken bij het paard dat voor het eerst de deken draagt. De paarden die in een kudde staan, worden doorgaans als vanouds geaccepteerd. Wanneer een merrie een veulen heeft dan levert dit ook geen problemen op met het drinken. Als een merrie gedekt wordt, is het van belang dat een paard uitsluitend een halsdeken draagt en geen bodydeken. Een bodydeken kan in de weg zitten en van een halsdeken zal een hengst zich doorgaans weinig aantrekken.

5. Hoe lang gaat een Ivanhoe eczeemdeken mee?
Dit is niet goed te voorspellen. De levensduur is onder meer afhankelijk van de aard van het paard. Een rustig paard zal minder schade aan de deken veroorzaken dan een paard dat veel speelt. Daarnaast is de accommodatie en de weide bepalend voor de levensduur, een accommodatie en hekwerk met weinig scherpe randen, hoeken en objecten zal bijdragen aan een langere levensduur.

6. Hoe moet ik mijn Ivanhoe eczeemdeken onderhouden?
Regelmatig de deken uitkloppen (minimaal twee keer per week) zorgt ervoor dat de stof goed blijft ademen en na een regenbui weer snel droogt. Het wassen van de deken met een bepaalde regelmaat (maandelijks) is om dezelfde reden van belang. De deken kan gewassen worden in de wasmachine op 30 graden. Zodra de deken beschadigd is, is het raadzaam de schade zo snel mogelijk te herstellen, dit voorkomt dat de deken verder kapot gaat.

7. Is de eczeemdeken te herstellen wanneer hij schade heeft opgelopen?
De deken is bij normale schade zonder problemen te herstellen, de stof is relatief dun en kan daardoor met bijna alle huishoudelijke naaimachines worden hersteld. Van belang is echter wél dat de eenmaal ontstane schade zo snel mogelijk wordt hersteld; dit voorkomt verder uitscheuren van de stof. Er zijn reparatiesetjes te koop via www.ivanhoe-products.com of bij de dealers. In deze reparatiesetjes zit een lap IVANHOE stof, elastiekband (van 20 mm en 40 mm) en gespen (van 20 mm. en 40 mm).

8. Zijn de eczeemdekens van Ivanhoe Horse Equipment veilig?
Ivanhoe Horse Equipment besteedt de uiterste zorg aan de ontwikkeling en productie van haar halsdekens, bodydekens en hoofdkappen. Bij elke deken van Ivanhoe Horse Equipment wordt naast een gebruiksaanwijzing ook een veiligheidsinstructie meegeleverd. Daarin staat informatie over hoe u op een veilige manier kunt om gegaan met de Ivanhoe eczeemdekens.
 

Maatvoering Ivanhoe

Ivanhoe Horse Equipment heeft ook dekens voor de kleinere pony's. De maatvoering is dus duidelijk anders dan bij Dominick.

 

Maat     Stokmaat
XS        80 cm - 100 cm
S         100 cm - 120 cm
M        120 cm - 140 cm
L         140 cm - 160 cm
XL       160 cm - 180 cm
 

Vragen over huidolie en shampoo

Vragen over huidolie