FAQ / Contact

De meest gestelde vragen zijn hieronder terug te vinden. Zit de juiste vraag er niet tussen? Vul dan het formulier hiernaast in of bel ons. 

 

1 Equismart
1.1 Hoe plaats ik een bestelling bij Equismart?

Voeg het product naar keuze toe aan je winkelwagen, dan wijst de procedure zich vanzelf. Eventuele kortingscodes kunt u zowel in de winkelwagen als later in het proces invullen. Loop je vast of heb je vragen, neem dan contact op met 0610883383.

1.2 Moet ik een account aanmaken?

Een account aanmaken is niet verplicht, maar kan handig zijn omdat je bij de volgende bestelling niet opnieuw je adresgegevens hoeft in te vullen. Daarnaast kun je producten toevoegen aan je verlanglijstje als je een account hebt aangemaakt.

1.3 Ik wil de producten graag in het echt bekijken, kan dat?

Je kunt een afspraak maken om bij ons de producten te bekijken en eventueel passen. Wij zijn gevestigd in Westerhoven, ten zuiden van Eindhoven. 

Ook zijn wij te vinden op verschillende evenementen in binnen- en buitenland waar je ons kunt bezoeken.

1.4 Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Log in op je account en ga naar mijn bestellingen, daar kan de bestelling worden aangepast. Uiteraard kun je altijd even bellen of mailen, dan lossen wij het voor je op.
1.5 Mijn vraag staat hier niet tussen, hoe neem ik contact op?

Er zijn verschillende manieren op contact met ons op te nemen.

Het snelste is bellen of appen: 06-10883383.

Daarnaast is het mogelijk om een mail te sturen naar [email protected]

Via het contactformulier op de webshop of je eigen account kan je een vraag stellen over je bestelling ("mijn tickets").

Maar ook een messenger bericht via FB (Equismart) of Instagram (equismart.nl) wordt door ons z.s.m. beantwoord.

 

2 Producten
2.1 Overige vragen

Advies nodig over bijv. de maatvoering van Flexars, Muck Boots of een van onze andere laarzen?

 

Neem gerust even contact met ons op om je vraag te bespreken. Dit kan telefonisch of per app naar 06-10883383 of per mail [email protected]

2.2 Krijg ik korting wanneer ik meerdere dekens bestel?
Wanneer je grotere aantallen dekens bestelt, is het mogelijk een staffelkorting te ontvangen. Neem dan contact op om je wensen kenbaar te maken en de mogelijkheden te bespreken.
2.3 Kan ik ook artikelen bestellen die niet in de webshop staan?

Nog niet alle artikelen die wij aanbieden worden op dit moment vermeld in de webshop. Zoek je een product van een merk dat wij verkopen, dat je hebt gezien bij een evenement of ben je op zoek naar iets bijzonders? Neem dan even contact met ons op.

2.4 Welke maat Dominick deken heb ik nodig?

Onze maten gaan van XS - XXL. Waarbij de L is voor een paard van 1.65-1.70 afhankelijk van de bouw. Voor advies over de maat kan je contact met ons opnemen. Voorkeur mail [email protected] of telefonisch/per app 06-10883383.

 

3 Betalen
3.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Er zijn diverse betalingsmogelijkheden. De meest gebruikte is iDeal, maar per overschrijving of creditcard is ook mogelijk. Voor de verwerking van de betalingen werken wij met samen met Mollie. Van hen krijgen wij een bevestiging wanneer de betaling is gedaan, zodat we de zending klaar kunnen maken.

Wil je een bestelling op komen halen, dan is het ook mogelijk om contact of per tikkie te betalen. Kies dan bij betaling voor "overmaken" zodat de bestelling afgerond kan worden zonder betaling vooraf.

3.2 Is betalen op de site veilig?

Uiteraard hebben wij de juiste beveiligingsmaatregelen getroffen voor betalingen. Wij werken samen met Mollie. Dit bedrijf is gespecialiseerd in betalingsverkeer voor webshops wat de garantie geeft op veilige betalingsverkeer.

3.3 Ik heb geen betalingsbevestiging/orderbevestiging ontvangen?

Per mail wordt de bestelling bevestigd. Mocht je geen mail hebben ontvangen, check dan even je SPAM box. Wellicht is de mail daarin terecht gekomen. Kun je de mail echt niet vinden en twijfel je of je bestelling goed is doorgekomen? Neem dan even contact op. Soms kan een klein typefoutje ervoor zorgen dat de bestelling wel bij ons is binnengekomen, maar dat jij niet de bevestiging ontvangt.

3.4 Hoe kan ik een kortings- of tegoedbon inleveren?

In de winkelwagen of bij controle van je bestelling kun je een kortingscode invullen. Let op; dit is hoofdlettergevoelig.

3.5 Hoe lang is mijn tegoedbon geldig?

Op de bon staat aangegeven tot wanneer de tegoedbon geldig is.

4 Levering en retour
4.1 Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Wij versturen je bestelling normaal gesproken binnen twee werkdagen met DHL.

Heb je echter een spoedbestelling? Neem dan even contact met ons op. Dan doen wij ons best het direct te versturen.

4.2 Wat betaal ik aan verzendkosten?

Bestellingen boven de € 100 worden kosteloos verzonden. Daaronder betaal je € 7,50 aan bijdrage in order- en verzendkosten. Het is ook mogelijk om je bestelling in Westerhoven op te halen. Dit is uiteraard kosteloos.

4.3 Wat zijn de verzendkosten naar het buitenland?

Verzendingen naar het buitenland zijn voor ons aanzienlijk hoger. Daarom wordt voor iedere bestelling over de grens minimaal € 10 aan verzendkosten gerekend. 

4.4 Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?

Geen probleem. In de bestelprocedure is een optie om een ander afleveradres op te geven.

Dit kun je eventueel ook instellen in je account.
4.5 Ik heb een beschadigd/verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Is er iets mis gegaan met je bestelling of levering? Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op zodat we dit op kunnen lossen.

4.6 Wat is de zichttermijn/bedenktijd?

Deze termijn bedraagt 2 weken. Zorg dat je binnen deze termijn contact met ons opneemt om recht te hebben op retournering.

4.7 Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Wanneer je een verkeerde maat of kleur hebt ontvangen/besteld, neem dan even contact met ons op. Dit kan telefonisch, per mail of via je account. Wij zorgen dat je dan z.s.m. het juiste product ontvangt.

Een product wat retour gestuurd moet worden kan naar vrije keuze aangeboden worden bij de verschillende verzendpartijen, denk aan PostNL, DHL, DPD e.d. De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening.

Wanneer wij een fout hebben gemaakt in de verzending, dan nemen wij uiteraard deze kosten voor onze rekening. Neem hiervoor dan ook even contact met ons op zodat wij een retourbon kunnen aanmaken.  

Ons adres voor retourzendingen is: Equismart - Lange Akkers 34 - 5563 BV Westerhoven

4.8 Wat betaal ik aan retourkosten?

Wat je aan retourkosten betaalt hangt een beetje af van de gekozen partij en gewicht van de zending. Je moet normaal gesproken rekenen op een bedrag tussen de € 5 en € 10.

4.9 Kunnen artikelen uit de outlet ook geretourneerd worden?

In principe kunnen producten gekocht in de outlet met een flinke korting niet geruild worden. Maar mocht er een speciale reden zijn om toch te willen ruilen/retourneren, neem dan even contact met ons op. Dan kijken we samen naar een oplossing.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »